Każdy rodzaj zbiorowej aktywności wymaga innych warunków. Dotyczy to między innymi interakcji albo jej ograniczenia. Odpowiednia organizacja sal konferencyjnych dla danego typu konferencji jest bardzo ważna i może przesądzać o sukcesie szkolenia.
Dlaczego ustawienie sali konferencyjnej jest ważne? Układ sali konferencyjnej determinuje możliwość komunikacji między uczestnikami szkolenia czy konferencji. Czyli możliwość rozmów między sobą. możliwość patrzenia uczestników na siebie, możliwość wspólnego wykonywania zadań, wygodna obserwacja prezentacji, etc. Z punktu widzenia prowadzącego konferencję czy szkolenie różne układy determinują różny rodzaj komunikacji z uczestnikami. Niektóre rodzaje ustawień sprawiają, że część uczestników siedzi do niego tyłem. Taki układ krzeseł powoduje pewną niedogodność, ale jednocześnie może sprawiać, że możliwa będzie realizacja podstawowego celu...Kapitał zapasowy a rezerwowy w firmie. Różnice i...
Można powiedzieć, że kapitał to kapitał i po co go dzielić na jakieś kategorie. W przypadku budżetu domowego to prawda, ale kapitał w spółce rządzi się innymi prawami. Czym innym jest kapitał zapasowy a czym innym rezerwowy.
Kapitał zapasowy a rezerwowy - rola w przedsiębiorstwie Kapitał zapasowy a rezerwowy to różne rodzaje kapitału. Kapitał zapasowy przedsiębiorstwa jest elastyczny i może być używany na różne cele. Kapitał rezerwowy jest zazwyczaj przeznaczony na konkretny cel. Generalnie jest on gromadzony na rozwój spółki. Często tworzenie kapitału rezerwowego jest wymuszone. Nie można go prosto wydać na inny cel niż ten z góry przewidziany. Posiadanie kapitału zapasowego ani rezerwowego nie zawsze jest obowiązkowe. Dla przykładu gotowa spółka na sprzedaż nie musi być wyposażona w te rodzaje kapitału. Natomiast każda spółka musi mieć kapitał zakładowy który jest tworzony...Co to jest dywidenda w spółce?
Określenie dywidenda pochodzi od łacińskiego słowa dividendum oznaczającego coś co należy podzielić, coś do podzielenia. Pojęcie dywidendy odnosi się do spółek kapitałowych, czyli do spółek z ograniczoną odpowiedzialnością i spółek akcyjnych.
Czym jest dywidenda? Definicja Wypłata dywidendy jest metodą podziału zysku spółki akcyjnej, prostej spółki akcyjnej, spółki z o.o. czy spółki komandytowo-akcyjnej. Jest to forma zwrotu kapitału zainwestowanego w spółkę przez wspólników czy akcjonariuszy. Najczęściej dywidenda wypłacana akcjonariuszom i wspólnikom ma formę pieniężną, ale można wypłacić dywidendę w innej formie. Jak działa dywidenda? Zysk jako podstawa wypłaty Dywidenda co do zasady jest wypłacana z zysku. Wypłata akcjonariuszom i wspólnikom następuje po zwołaniu zwyczajnego walnego zgromadzenia lub zgromadzenia wspólników, podczas którego należy podjąć uchwałę o...Czym jest outsourcing księgowy i dlaczego warto z niego...
Outsourcing w firmie stał się bardzo popularny w ostatnich latach. Pozwala wypchnąć na zewnątrz zadania, których firma nie umie lub nie chce sama się podejmować. Dzięki outsourcingowi można zaoszczędzić czas i pieniądze. Jednym z przykładów jest outsourcing księgowości.
Outsourcing usług księgowych w firmie - co to jest? Księgowość jest jednym z zadań, które każda firma musi ogarniać. Nie ma jednak obowiązku zatrudniania własnej księgowej. Może korzystać z usług zewnętrznej firmy księgowej. Outsourcing księgowy polega na zleceniu zadań finansowo księgowych zewnętrznym fachowcom. Oczywiście firma świadcząca outsourcing księgowości musi na tym zarobić, ale zazwyczaj wychodzi to i tak taniej niż zatrudnianie fachowca na wyłączność. Korzyści dla firmy a outsourcing finansowo-księgowy Na rynku jest wiele firm, które oferują outsourcing księgowy. Jest pomiędzy nimi spora konkurencja. Między innymi...Siedziba spółki i adres — czym się różnią?
Określenia – siedziba oraz adres spółki bardzo często używane są wymiennie. Jednak w sensie prawnym są to dwa różne pojęcia. Siedziba spółki to miejscowość, a więc miasto czy wieś, w której mieści się zarząd. Adres spółki to najczęściej doprecyzowanie miejsca siedziby, czyli na przykład ulica, numer domu i lokalu.
CZYM JEST SIEDZIBA SPÓŁKI Z O.O.? Siedziba spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest to miejsce, gdzie prowadzi ona w sensie prawnym swoją działalność. Określenie siedziby jest konieczne przy rejestracji spółki, czyli musi widnieć w KRS i być wymieniona w statucie. Przy rejestracji spółki w Warszawie, Krakowie, Olsztynie czy innym mieście czy miejscowości trzeba wskazać siedzibę. Przeniesienie siedziby spółki musi być każdorazowo zgłoszone. [...]Wszystko, co trzeba wiedzieć o założeniu spółki z o.o....
Założenie spółki z o.o. nie jest prostą sprawą, ale mniej skomplikowaną niż powiedzmy 10 lat temu. Jednocześnie jest to bardzo wygodna prawnie forma prowadzenia działalności gospodarczej pozwalająca na prowadzenie biznesu właściwie każdej wielkości.
CO TO JEST SPÓŁKA Z O.O.?Spółka z o.o. jest to, jak sama nazwa wskazuje wspólne przedsięwzięcie biznesowe dwóch lub więcej podmiotów. Jednak, żeby nie było tak łatwo, możliwe jest też założenie jednoosobowej spółki z o.o. Nie ulega natomiast wątpliwości, że najważniejszą cechą spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest właśnie owa ograniczona odpowiedzialność udziałowców. Odpowiadają oni tylko do wysokości kapitału zakładowego.
NAJWAŻNIEJSZE CECHY SPÓŁKI Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄNajważniejszą, niewątpliwie cechą spółki...
Jakie są koszty założenia firmy i prowadzenia...
Założenie firmy w Polsce niby jest łatwe, proste i tanie, ale kluczowe jest co potem. Bo problemem nie jest fakt, ile kosztuje założenie działalności a ile kosztuje prowadzenie jej potem.
KOSZTY PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ Na koszty prowadzenia działalności gospodarczej wpływa wiele czynników, w tym te uzależnione od branży w jakiej chcesz ją prowadzić. Są też koszty założenia takiej działalności, które zalezą od formy prawnej w jakiej będzie działać firma. I wreszcie są koszty stałe wynikające z samego faktu prowadzenia firmy. Nie sposób omówić w krótkim tekście różnic w kosztach prowadzenia działalności gospodarczej uzależnionych od branży. Do tego trzeba by być specjalistą w danej dziedzinie, a na temat każdej branży można napisać książkę. Nie ma to sensu, zwłaszcza, że prawo w Polsce potrafi zostać zmienione jednej nocy. KOSZTY ZAŁOŻENIA FIRMY - OPŁATY...Optymalizacja kosztów w firmie – dlaczego warto...
Zarządzanie kosztami przedsiębiorstwa to jedno z podstawowych zadań kierownictwa. Każdą firmę mogą bowiem pogrążyć zbyt wysokie koszty. Optymalizacja kosztów w firmie powinna być procesem stałym cały czas towarzyszącym jej prowadzeniu.
Definicja optymalizacji kosztów to według Encyklopedii Zarządzania długoterminowe działanie polegające na ustalaniu optymalnej wysokości kosztów, którego celem jest zwiększenie efektywności, zmniejszenie kosztów jednostkowych, poprawa jakości i poziomu obsługi, ale też minimalizowanie ryzyka. Niektóre z tych celów wydają się być sprzeczne ze sobą. Dlatego między innymi proces optymalizacji kosztów jest zadaniem trudnym a planowanie optymalizacji kosztów może zająć dużo czasu. I warto pamiętać, że definicja optymalizacji kosztów zakłada, że jest to proces długotrwały a właściwie permanentny. Optymalizacja kosztów - przykłady obniżenia kosztów za...Czy kwalifikowany podpis elektroniczny jest podpisem ePUAP?
Coraz więcej spraw udaje się załatwiać przez internet, nie ruszając się z domu czy z biura. Te najprostsze, niewymagające od odbiorcy pewności, kto pisze, załatwiamy mailami. Sprawy o większym ciężarze gatunkowym wymagają podpisu. Ale nie skanu naszego ręcznego podpisu, tylko podpisu elektronicznego. Jednak podpis elektroniczny podpisowi nierówny.
Do błyskawicznego rozwoju komunikacji elektronicznej doprowadziła pandemia. W pierwszych tygodniach lockdownu nie sposób było czegokolwiek załatwić. Trudno było wejść do urzędu, a jak już się nawet udało, to okazywało się, że to nie jest pilna sprawa i może poczekać na lepsze czasy. Dla przykładu, wydziały komunikacji rejestrowały tylko nowe samochody, przerejestrowywaniem z drugiej ręki się nie zajmowały. Na tymczasowym dowodzie rejestracyjnym niektórzy jeździli nawet rok. W tym czasie rozwinęły się platformy usług elektronicznych.W jaki sposób prowadzić szkolenia – praktyczne...
Prowadzenie szkoleń nie jest prostym zadaniem. Trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników takich jak choćby: temat szkolenia, cel szkolenia, rodzaj uczestników, najlepsza forma szkolenia.
Trzeba przyjrzeć się rynkowi branży szkoleniowej, żeby znaleźć własną niszę, której jeszcze nie wypatrzyli specjaliści z firm szkoleniowych. Organizacja szkoleń - od czego zacząć? Aby zacząć prowadzić własne szkolenia trzeba się do tego dobrze przygotować. Jeszcze przed przygotowaniem scenariusza szkolenia dla konkretnego odbiorcy warto uporządkować materiał, który będzie służył do przygotowywania własnych szkoleń. Są tematy, gdzie do prowadzenia szkoleń wymagane są określone kwalifikacje. To trzeba sprawdzić zanim się weźmie za własne szkolenia. Określenie zakresu i celu szkolenia Przyjmując zlecenie szkolenia trzeba wiedzieć czemu ma ono służyć. Są szkolenia, które musza się skończyć wymaganym przez prawo...