Biuro serwisowane dla otwartych, ambitnych pracowników

Pracownicy, którzy mogą trafić do naszego biura serwisowanego nie stanowią jednolitej grupy o takich samych potrzebach. W badaniu wykonanym przez JLL i Skanska wyróżniono pięć grup pracowników. W tym wpisie omówimy grupę określoną, jako Work Hard, Tech Hard. Takich pracowników wyróżnia znajomość i biegłość posługiwania się nowinkami technicznymi, otwarcie na zmiany i bardzo duża ambicja.
W poprzednim wpisie omówiliśmy ogólnie badanie JLL i Skanskiej na temat typów pracowników na polskim rynku. Teraz omówimy typ najpopularniejszy. Szansa, że biuro serwisowane będzie służyło pracownikom z grupy Work Hard, Tech Hard wynosi aż 26 procent, wynika z badania.

Dla kogo może być biuro serwisowane?

Prawie połowa pracowników z tej grupy należy do pokolenia Y (ur. 1980-1994). Około jednej trzeciej to pokolenie X (ur. 1965-1979r),. Reszta to prawie po równo przedstawiciele pokoleń baby boomers (ur. 1946-1964r) oraz Z .(ur. po 1995r).
W omawianym typie pracowników najwięcej jest specjalistów i młodszych specjalistów. Około jednej czwartej to menedżerowie. Są jeszcze śladowe ilości dyrektorów i asystentów.
Pracownicy tej grupy są najbardziej ambitni, znają się na technologii i chcą zrobić karierę. Lubią swoją pracę, lubią zmiany i pracę w pod presją czasu. Chętnie wypróbują nowinki techniczne. Chcą różnorodności, pracy będącej wyzwaniem i wymagającej mobilności.

Biuro serwisowane z miejscami parkingowymi

Bardzo ważna dla pracowników tej grupy jest możliwość zaparkowania samochodu pod pracą. Aż 78 procent z nich przyjeżdża do firmy samochodem prywatnym a 12 procent służbowym. Tylko 12 procent komunikacją miejską. (Suma jest wyższa od 100, bo badani mogli wybrać parę odpowiedzi.) Biuro serwisowane powinno się, zatem znajdować w miejscu gdzie nie ma problemów z parkowaniem. Drugi, ale drogi wariant, to wynajęcie dużej liczby miejsc parkingowych.

Prestiżowa lokalizacja biura serwisowanego

Pracownicy grupy Work Hard, Tech Hard oczekują, że budynek, w którym znajduje się ich biuro serwisowane nie był byle jaki. Ma być prestiżowy i znajdować się w prestiżowym miejscu. Nie może to być odludzie, bo dla tej grupy ważna jest możliwość spotkania po pracy w barze czy pubie ze znajomymi. Oczekują też oferty kulturalnej w okolicy: kina, teatru, wystawy, festiwalu food trucków, czy innych wydarzeń.
Powyższe warunki bardzo dobrze spełnia biuro serwisowane Biznes Spot przy Wiślanej 8 na warszawskim Powiślu.

Jak urządzić biuro serwisowane dla pracowników tej grupy

Sześćdziesiąt siedem procent z pracowników tej grupy deklaruje, że chce pracować w elastycznych przestrzeniach. Konieczny jest dla nich jednocześnie dostęp do wszystkich niezbędnych rozwiązań technicznych.
Nie są przywiązani do stanowiska pracy. Nie przeszkadza im, że w biurze serwisowanym będą gorące biurka. Ważny są jednak nowoczesne rozwiązania, przestrzenie o różnym przeznaczeniu na przykład do pracy koncepcyjnej czy wypoczynku. Liczy się nowoczesny design. Pracownicy tej grupy cenią jednocześnie możliwość pracy zdalnej, bo daje to oszczędność czasu.
Badanie JLL i Skanskiej przeprowadzono na 1000 pracowników biurowych z firm zatrudniających, co najmniej 100 osób.