Obsługa spółek – pełna księgowość
Obsługa księgowa spółek prawa handlowego, w tym spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, komandytowej czy akcyjnej, wymaga prowadzenia tzw. pełnej księgowości. Oznacza to, że każdy koszt i każdy przychód spółki musi być odpowiednio ewidencjonowany.

W ramach pełnej obsługi księgowej zapewniamy m.in.:
-
prowadzenie ksiąg rachunkowych,
-
prowadzenie dokumentacji podatkowej (m.in. ewidencje dla celów podatku od towarów i usług, ewidencje dla celów podatku dochodowego, ewidencje środków trwałych),
-
Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
-
Sporządzanie deklaracji podatkowych oraz innych dokumentów rozliczeniowych,
-
Uczestnictwo w audytach księgowych i podatkowych, reprezentacja przed US i ZUS,
-
Obsługa kadr i płac,
-
Sporządzanie raportów na potrzeby zarządu.
Jako nasz klient możesz również liczyć na pomoc naszych doradców podatkowych.
Spółki prawa handlowego, a w szczególności spółka z ograniczoną odpowiedzialnością są najczęściej wybieraną formą prowadzenia działalności, szczególnie wśród cudzoziemców.
Ustawa o rachunkowości oraz Kodeks spółek handlowych narzuca na spółki z o.o. obowiązek ewidencjonowania wszelkich przepływów gotówkowych i bezgotówkowych w firmie, a także przygotowanie sprawozdania finansowego z jej działalności. W takiej sytuacji spółka z o.o. musi założyć firmowy rachunek bankowy, a wszystkie operacje finansowe na nim dokonywane muszą być powiązane z konkretnym wpisem w księgach rachunkowych. Te same zasady dotyczą płatności wykonywanych gotówką, które muszą być uwzględnione w raporcie kasowym.

Po zakończeniu każdego roku otrzymasz od nas sprawozdanie finansowe, które zarząd spółki musi złożyć do KRS i na które składa się:
- rachunek zysków i strat, czyli zestawienie wszystkich operacji finansowych przeprowadzonych przez firmę w danym roku,
- bilans, czyli zestawienie wszystkich aktywów i pasywów przedstawiających stan majątku firmy,
- informacje dodatkowe, czyli wszystkie dane dotyczące działalności spółki,
których nie umieszczono w rachunku zysków i strat ani w bilansie.
Dodatkowo, do otrzymanego od nas sprawozdania finansowego, będziesz musiał dołączyć
- sprawozdanie zarządu z działalności oraz
- protokół z ZZW zawierający uchwały zatwierdzające roczne sprawozdanie finansowe oraz decyzje dotyczące postępowania w związku z uzyskanym zyskiem/stratą.
Pełna księgowość to też wiele korzyści. Jako wspólnik czy zarząd będziesz mógł prześledzić wszystkie operacje finansowe firmy, a także precyzyjnie oszacować posiadany majątek i zobowiązania. Sam z pewnością wiesz, że informacje na temat przychodów, kosztów i zysku firmy są niezbędne do sprawnego zarządzania i podejmowania racjonalnych decyzji finansowych.
Cennik usług
Liczba dokumentów | Cena PLN netto miesięcznie |
---|---|
do 20 | 600 |
do 50 | 1 000 |
do 100 | 1 600 |
do 150 | 2 000 |
do 200 | 2 670 |
Liczba dokumentów
Roczne sprawozdanie finansowe | Równowartość jednomiesięcznej opłaty za obsługę księgową, nie mniej niż 1000 zł. |
Umowa o pracę włącznie z teczkami pracowniczymi | 65 zł netto za 1 osobę miesięcznie |
Umowa o pracę bez teczek pracowniczych | 50 zł netto za 1 osobę miesięcznie |
Umowa o zlecenie/dzieło | 40 zł netto za 1 osobę miesięcznie. |
FAQ – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Księgowość
Dokumenty do księgowania powinny być dostarczone do naszego biura na ul. Wiślaną 8.
Cena zależy głównie od rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności oraz liczby dokumentów w firmie. Rozliczenie następuje na podstawie cennika, który jest załącznikiem do umowy.
Tak, otrzymasz bezpośredni kontakt do swojej księgowej/kadrowej. Możesz z nimi kontaktować się telefonicznie, mailowo lub umówić się na spotkanie.
Tak, księgowa przygotuje wszystkie wymagane dokumenty oraz przekaże je urzędnikom, udzieli informacji.
Umowa jest podpisana na czas nieoznaczony z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia.
Tak, nasze biuro rachunkowe posiada ważną polisę ubezpieczeniową od OC
