10 rzeczy, o których warto pamiętać przy prowadzeniu...

Prowadzenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością niby nie jest wiedzą tajemną, ale jednak nie jest to tak proste jak prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej. Pewne decyzje muszą być podejmowane formalnie, przez upoważnione do tego gremium. Prowadzenie spółki z o.o. - o czym warto wiedzieć W momencie rejestracji spółki w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu czy w innym mieście warto mieć z tyłu głowy, że konieczne będzie powołanie organów statutowych spółki, do czego trzeba mieć odpowiednich kandydatów. Najważniejszym organem spółki z o.o. jest zgromadzenie wspólników, które decyduje o najistotniejszych sprawach. Co najmniej raz w roku zatwierdza ono rok obrotowy i sprawozdania zarządu. W razie potrzeby zwoływane jest częściej.  Kolejnym obowiązkowym organem spółki z o.o. jest zarząd. Zarząd kieruje bieżącą działalnością i reprezentuje spółkę na zewnątrz.  Rada nadzorcza musi być powoływana w... [...]
Dowiedz się więcej
Kobieta podpisuje ważne dokumenty

Jak założyć spółkę z o.o. w tradycyjny sposób

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest spółką kapitałową, która może zostać utworzona w każdym zgodnym z prawem celu. Może ją utworzyć jedna osoba lub kilka podmiotów. Spółki z o.o. nie może jednak utworzyć jednoosobowa spółka z o.o. Procedurę powoływania spółki można przeprowadzić przez internet albo w sposób tradycyjny. Tu zajmiemy się tworzeniem tego podmiotu w sposób tradycyjny. Zakładanie spółki z o.o. – jak wygląda proces i co jest potrzebne? W niektórych przypadkach zakładanie spółki z o.o. w tradycyjny sposób jest lepszą metodą niż szybsza i prostsza internetowa procedura. Ścieżka internetowa jest przeznaczona wyłącznie do powoływania prostych spółek. Jeśli struktura spółki jest skomplikowana, wtedy trzeba skorzystać z procedury tradycyjnej. Na rynku działają firmy mające w zakresie swojej działalności zakładanie spółek w Warszawie,... [...]
Dowiedz się więcej
Trzy osoby siedzą przy stole z laptopami i notatnikami, rozmawiają, pracują razem

Założenie spółki z o.o. – wszystko, co warto...

Założenie spółki z o.o. nie jest prostą sprawą, ale mniej skomplikowaną niż powiedzmy 10 lat temu. Jednocześnie jest to bardzo wygodna prawnie forma prowadzenia działalności gospodarczej pozwalająca na prowadzenie biznesu właściwie każdej wielkości. Co to jest spółka z o.o.? Spółka z o.o. jest to, jak sama nazwa wskazuje wspólne przedsięwzięcie biznesowe dwóch lub więcej podmiotów. Jednak, żeby nie było tak łatwo, możliwe jest też założenie jednoosobowej spółki z o.o. Nie ulega natomiast wątpliwości, że najważniejszą cechą spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest właśnie owa ograniczona odpowiedzialność udziałowców. Odpowiadają oni tylko do wysokości kapitału zakładowego. Najważniejsze cechy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Najważniejszą, niewątpliwie cechą spółki z o.o. jest fakt ograniczenia odpowiedzialności wspólników do wysokości wpłaconego... [...]
Dowiedz się więcej
sala konferencyjna w której znajdują się okrągły stół oraz pomarańczowe krzesła

Jak przygotować salę konferencyjną na spotkanie...

Co to jest dobre spotkanie biznesowe? Na pewno takie, podczas którego uda się osiągnąć zakładane cele, albo chociaż do nich zbliżyć. Nie bez znaczenia jest też to w jakiej atmosferze przebiega spotkanie i w jakich nastrojach wyszli z niego uczestnicy.   Zasady dobrego spotkania biznesowego Spotkanie biznesowe to taka wisienka na torcie. Kończy ono zazwyczaj pewien etap prac, który właśnie na spotkaniu zostanie podsumowany, wyciągnięte wnioski i ewentualnie wyznaczone następne kroki. Dlatego kluczowe jest dobre przygotowanie spotkania biznesowego. Przygotowanie Przygotowanie spotkania biznesowego trzeba zacząć od ustalenia listy uczestników i czasu. Warto zacząć od ustalenia terminu z najwyżej stojącymi w hierarchii firmy osobami. Zazwyczaj mają one najbardziej zapełnione kalendarze i trudno tam coś wcisnąć. Oczywiście trzeba do skorelować z terminarzami osób kluczowych dla projektu. Zaproszenie na spotkanie... [...]
Dowiedz się więcej

Gdzie zorganizować wigilię firmową w Warszawie?

Wigilie pracownicze weszły na stałe do kalendarza w wielu firmach. Czasem jest to skromny poczęstunek w największym dostępnym w firmie pomieszczeniu, czasem wyjazd autokarem do hotelu pod miastem. Wszystko zależy od zwyczaju i zasobów finansowych firmy przeznaczanych na to wydarzenie. Niezależnie od budżetu wigilia firmowa jest okazją do nieformalnego spotkania szefów z zespołem na co zwykle nie bardzo są warunki i czas. W okresie przed grudniowymi świętami łatwiej znaleźć do tego nastrój, zwłaszcza że w wielu firmach w tym czasie pracy jest mniej. Kończy się tylko i rozlicza rozpoczęte projekty.  Wigilia pracownicza jest też okazją do podsumowania mijającego roku i poinformowania zespołu o najważniejszych planach na przyszłość. W niektórych firmach przy okazji tego spotkania wręcza się nagrody i wyróżnienia wybranym pracownikom.  Co zrobić na wigilię pracowniczą w Warszawie Przy urządzaniu wigilii... [...]
Dowiedz się więcej
Umowa najmu biura — na co zwrócić szczególną uwagę?

Umowa najmu biura — na co zwrócić szczególną uwagę?

Biura na wynajem są popularną usługą zwłaszcza w dużych miastach. Doceniają je przedsiębiorcy prowadzący małe firmy czy startupy. Bywają też wynajmowane przez korporacje wysyłające pracowników do wykonania niedługiego zlecenia w innym mieście czy innym kraju. Jak znaleźć biuro na wynajem? Zalety wynajmu biura serwisowanego to między innymi duży wybór bardzo zróżnicowanych ofert. Biura na wynajem oferowane są zazwyczaj w centrach dużych miast. Ale nie jest to już standard. Zdarza się też, że biura serwisowane są również w takich dzielnicach jak warszawskie miasteczko Wilanów. Nie wszyscy mają ochotę jeździć do centrum do pracy. Niektórym osobom pracującym online wystarczy, że wyjdą z domu na sąsiednią ulicę, żeby mieć komfort pracy.  Wybór odpowiedniej lokalizacji dla biura Przy wyborze lokalizacji biura serwisowanego Warszawa warto sobie odpowiedzieć na pytanie, czego oczekujemy od miejsca pracy. Czy... [...]
Dowiedz się więcej
Czy kwalifikowany podpis elektroniczny jest podpisem ePUAP

Czy kwalifikowany podpis elektroniczny jest podpisem ePUAP?

Coraz więcej spraw udaje się załatwiać przez internet, nie ruszając się z domu czy z biura. Te najprostsze, niewymagające od odbiorcy pewności, kto pisze, załatwiamy mailami. Sprawy o większym ciężarze gatunkowym wymagają podpisu. Ale nie skanu naszego ręcznego podpisu, tylko podpisu elektronicznego. Jednak podpis elektroniczny podpisowi nierówny. Do błyskawicznego rozwoju komunikacji elektronicznej doprowadziła pandemia. W pierwszych tygodniach lockdownu nie sposób było czegokolwiek załatwić. Trudno było wejść do urzędu, a jak już się nawet udało, to okazywało się, że to nie jest pilna sprawa i może poczekać na lepsze czasy. Dla przykładu, wydziały komunikacji rejestrowały tylko nowe samochody, przerejestrowywaniem z drugiej ręki się nie zajmowały. Na tymczasowym dowodzie rejestracyjnym niektórzy jeździli nawet rok. Czym jest ePUAP? ePUAP jest platformą dla obywateli pozwalającą bez wychodzenia z domu załatwiać... [...]
Dowiedz się więcej
Jakie wymagania stawia się salom konferencyjnym

Jakie wymagania stawia się salom konferencyjnym?

Sala konferencyjna powinna być przede wszystkim dopasowana do potrzeb aktualnego użytkownika. Czyli mieć odpowiednią wielkość w stosunku do liczby uczestników, odpowiedni układ dla danego rodzaju spotkania, no i ma być wygodna. Musi też spełniać minimalne wymogi stawiane przez prawo. Rodzaje sal konferencyjnych Sala konferencyjna ma być dostosowana do potrzeb osób, które się w niej spotykają, a nie odwrotnie. Zazwyczaj takie miejsca są urządzone w taki sposób, że dość łatwo daje się zmienić ich układ. Tak są urządzone sale konferencyjne w Warszawie należące do Biznes Spot. Ale pewne elementy wyposażenia mogą okazać się nie do przeskoczenia. Sala konferencyjna na spotkanie zarządu dużej firmy ma dodawać powagi jej uczestnikom. Meble mogą być nowoczesne, ale z górnej półki. Może też być wyposażona w antyki, czyccc stylizowane na antyki meble. Nie będą się tam dobrze czuli członkowie zespołu startupowego. Na ich... [...]
Dowiedz się więcej
Jakie korzyści przynosi wynajem biura serwisowanego

Jakie korzyści przynosi wynajem biura serwisowanego?

Urządzać własne biuro od podstaw czy wynająć biuro serwisowane? Z takim dylematem zmaga się wiele osób zaczynających przygodę z własnym biznesem. I jedna i druga opcja ma swoje zalety, ale i wady. Spróbujemy je tu przedstawić. Wyposażenie i aranżacja biura — da się to zrobić samodzielnie? Jeśli samodzielnie urządzamy sobie biuro, możemy poszaleć i wszystko zaplanować pod własne potrzeby i własny gust. Mają być różowe ściany to będą, ma być biurko w kształcie serca, to będzie. Można postawić akwarium z rafą koralową wielkości ściany. Pełna dowolność. Samodzielnie urządzając biuro, możemy też teoretycznie zaoszczędzić. Można wykorzystać stare sprzęty, ściany pomalować samemu. Wykładzinę też można kupić na wyprzedaży i samemu poprzycinać. Najwyżej będzie trochę krzywo. Może to być w rezultacie biuro marzeń albo koszmarek. Wszystko zależy od początkowej zasobności portfela. Słabe strony... [...]
Dowiedz się więcej
Dla jakich zawodów najlepiej sprawdzi się wirtualne biuro

Dla jakich zawodów najlepiej sprawdzi się wirtualne

Fakt zarejestrowania firmy w wirtualnym biurze nie determinuje rodzaju działalności, jaka będzie tam prowadzona, ale są zawody, dla których takie rozwiązanie jest wręcz idealne. To te profesje, których wykonywanie łączy się z dojazdem w określone miejsce czy do określonej osoby. Gdzie nie sprawdzi się wirtualny adres firmy Są zawody, które, żeby wykonywać trzeba mieć siedzibę i to czasem nawet reprezentacyjną. Notariusz, adwokat, biuro matrymonialne powinni mieć odpowiednią oprawę, jedni poważną, drudzy, powiedzmy romantyczną. W tych przypadkach dobrze jest mieć własną siedzibę kupioną albo wynajętą na długi okres. I osoba wykonująca jeden z takich zawodów raczej właśnie tam zarejestruje swoją firmę. A jednak wirtualne biuro Jest też duża grupa zajęć, które wymagają fizycznej siedziby w sensie placu, magazynu, sali, kuchni itp. Na skład budowlany, czy magazyn trzeba mieć miejsce. Wydawałoby się zatem, że przy... [...]
Dowiedz się więcej