Spis treści
Zakładanie firmy wymaga wyboru odpowiedniego adresu, który musi być formalnie zatwierdzony. Wirtualne biuro to wygodne rozwiązanie dla wielu przedsiębiorców, umożliwiające korzystanie z prestiżowego adresu i dodatkowych usług. Sprawdź, jak wybrać wirtualne biuro i jakie są korzyści z jego rejestracji.
Jak przygotować się do zakładania firmy – porady dla początkujących
Zakładanie firmy trzeba zacząć od kilku sprawdzeń i decyzji. Po pierwsze warto sprawdzić, czy na to co chcemy robić nie potrzebujemy koncesji, zezwolenia lub wpisu do rejestru działalności regulowanej.
Dalej trzeba zdecydować w jakiej formie prawnej będziemy prowadzili firmę. Czy jednoosobowa działalność gospodarcza, czy spółka.
Warto też zanim przystąpimy do formalności wymyślić nazwę firmy. Dobrze, jeśli jest to nazwa rozpoznawalna i coś znaczy a nie kolejny Darex, Marex, czy Świat alkoholi.
Trzeba też wybrać odpowiednie kody PKD, zwłaszcza główny. Może się opłacić gruntowne przemyślenie tego, zwłaszcza wobec ostatnich doświadczeń wielu przedsiębiorców w czasie pandemii. To czy można prowadzić biznes, czy trzeba go zamknąć zależało do kodu PKD. To samo dotyczyło odszkodowań za przestoje od Skarbu Państwa.
No i trzeba wybrać miejsce rejestracji firmy. Można ją zarejestrować w domu, w wynajmowanym czy specjalnie kupionym pomieszczeniu, ale można też założyć wirtualne biuro.
Dlaczego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na biuro wirtualne?
Założenie wirtualnego biura to akurat najwygodniejsze rozwiązanie. Zgłaszamy się do firmy prowadzącej takie biura, podpisujemy umowę i możemy już pod jej adresem zarejestrować firmę.
Podpisując umowę zyskujemy bowiem prawo do wykorzystania jej adresu, czyli prawo do lokalu. Żaden urząd nie może się przyczepić.
Zyskujemy też, o ile wybierzemy odpowiednia firmę, możliwość zlecenia założenia naszego wirtualnego biura. Oczywiście możemy sami założyć swoją firmę, ale fachowcy zrobią to szybciej i sprawniej.
Czym się kierować przy wyborze miejsca, gdzie założymy wirtualne biuro?
Czynniki, które warto wziąć pod uwagę szukając wirtualne biuro
Prestiżowy adres dla firmy
Pierwsze na co warto zwrócić uwagę to adres. Nie powinien być to lokal w bloku. Wszelkie adresy typu „ulica Jakaśtam 7 m 14” odpadają. Przecież pod tym adresem będzie zarejestrowana nasza firma, będziemy go wszędzie podawać, będzie naszą wizytówką. Chyba nie chcemy samym, adresem dawać do zrozumienia, że nie prowadzimy poważnego biznesu tylko chałupnictwo.
Adres powinien zawierać tylko numer domu. No i powinien to być adres prestiżowy, w centrum miasta a nie na peryferiach.
Indywidualne podejście do klienta
Jest wiele firm, które zakładają wirtualne biura. Na rynku operują giganci, u których pod jednym adresem jest zarejestrowanych tysiące firm. Trudno w takim przypadku liczyć na zindywidualizowana obsługę.
Dzwoniąc musimy się liczyć z tym, że zaczynamy od tłumaczenia kim jesteśmy. A dodatkowo, w takim kołchozie łatwiej o ludzki błąd, który może nas kosztować spore pieniądze. Lepszym rozwiązaniem wydaje się niewielka butikowa firma.
Dodatkowe usługi dla firm
Na co jeszcze zwrócić uwagę wybierając firmę, w której będzie nasze wirtualne biuro? Na usługi dodatkowe. Czy jest możliwość założenia dedykowanej linii telefonicznej, czy jest sala konferencyjna, czy firma na bieżąco zawiadamia o korespondencji, czy ją skanuje, czy odsyła oryginały, jak często…
Oczywiście indywidualne potrzeby każdej firmy są inne, ale warto już na wstępie, zakładając wirtualne biuro sprawdzić, czy dostaniemy wszystko co nam może z czasem być potrzebne.
Rejestracja wirtualnego biura w Biznes Spot — łatwy i szybki proces w kilku krokach
Rejestracja firmy w wirtualnym biurze Biznes Spot jest szybka i prosta. Można to zrobić w całości online, w sposób, nazwijmy to mieszany albo stacjonarnie.
Proces rejestracji online wygląda następująco:
- Należy przesłać dane do Biznes Spot takie jak NIP, REGON, KRS, dane osoby rejestrującej, telefon i mail kontaktowy, wybrany pakiet obsługi.
- W odpowiedzi Biznes Spot wyśle draft umowy;
- Jeśli wszystko jest ok Biznes Spot wystawia fakturę proforma za usługę oraz rachunek za kaucję w wysokości jednomiesięcznej usługi;
- Do ostatecznego podpisania umowy obie strony muszą użyć podpisu kwalifikowanego.
W przypadku gdy rejestrujący firmę w wirtualnym biurze nie dysponuje podpisem kwalifikowanym może wydrukować umowę, podpisać i wysłać do Biznes Spot. Zostanie mu odesłana po podpisaniu.
Możliwe jest też załatwienie wszystkich formalności stacjonarnie przychodząc do jednego z biur Biznes Spot. Polecamy wcześniejsze umówienie wizyty. Wszystkie formalności związane z rejestracją w wirtualnym biurze można załatwić w ciągu jednego dnia.